Kennisbank artikel
De makelaar geeft het geld niet terug; wat nu?
Maak aanspraak op de nakomingsgarantie brancheorganisaties of meldt dit schriftelijk - onder vermelding van dossiernummer - bij de Geschillencommissie Makelaardij. Zij zorgen ervoor dat de consument het toegekende bedrag hoe dan ook ontvangt. Vervolgens wordt het bedrag verhaald bij de betreffende brancheorganisatie.
Als de makelaar niet is aangesloten bij de Geschillencommissie en je hebt een rechtsbijstandverzekering, dan kun je die inschakelen.
Lid van de Consumentenbond? Neem dan contact op met Service & Advies via 070-445 45 45. Leden met een juridisch probleem (consumentenrecht of financieel recht) bieden we een screening van de case via een jurist van de JuroFoon met eventueel het versturen van een brief naar de wederpartij. De reactie van de wederpartij wordt vervolgens besproken.
Dien een klacht in via het Klachtenkompas op www.consumentenbond.nl
Bron: www.consumentenbond.nl
Gerelateerde artikelen
Zoek een adviseur
Vergelijk en vind een financieel adviseur bij jou in de buurt die je kan helpen met een hypotheek, verzekeringen, pensioenen of meerdere andere onderwerpen.