Oscar Bierman | Hypotheek
Ik ben zeer ontevreden over deze man.
De adviseur komt over als heel professioneel . Maar uiteindelijk legt hij je echter gewoon de uitkomst van een rekensom voor. Daar mag u vooral zelf de conclusie uit trekken. Bij vragen zal de adviseur wel antwoorden. Alles per email. Het duidelijke advies komt er niet uit.
De grens van vrijblijvend advies is dun bij de adviseur. Voordat je het weet heb je een extra produkt besteld en ook de arbeid besteed aan de offerte moet betaald worden, vindt de adviseur.
De adviseur bleek onvoldoende op de hoogte van de hypothecaire regelgeving. Hij leverde niet de juiste stukken op tijd in bij de bank.
De adviseur komt niet altijd na wat hij toezegt. Hij zet zijn eigen belang van de relatie met de bank boven het belang van de relatie met zijn klant.
Het ontbreekt de adviseur aan integriteit. Hij besluit wanneer een probleem is opgelost maar vergeet zijn klant op de hoogte te stellen en is daarin ronduit laks.
Reactie van Fair Deal Financieel Advies:
Deze review klopt niet; in de eerste plaats was de eerste afspraak al in november 2015 en is deze dus anderhalf jaar later ingevuld. Er hebben meerdere gesprekken bij de klant thuis plaats gevonden en is de opmerking 'alles via email' onjuist. in de opdracht was duidelijk opgenomen dat deze de hypotheek betrof en voor eventuele aanvullende dekkingen zoals voor woonlasten verzekering aanvullende kosten in rekening worden gebracht. wel heb ik ook op dit item meerdere informatie en berekeningen gegeven zodat hij zich goed kon oriënteren; dit is kosteloos uitgevoerd en maakte ik melding dat vervolgstappen kosten met zich mee bracht. uit de analyse bleek dat de klant er qua pensioensituatie met de hypotheek goed voorstond en er op dit gebied geen noodzakelijke stappen nodig waren; hiermee bleven de opties aanpassen of oversluiten open wat zoveel neer kwam op nu goedkoper en later wat duurder of andersom nu wat duurder en later wat goedkoper. Die vraag lag inderdaad ter keuze waarover klant kon beslissen aangezien beide opties in orde waren.
De aanvraag voor de aanpassing van de bestaande hypotheek gebeurde voor de invoering van de MCD, de nieuwe wet en regelgeving voor hypotheekverstrekking. Dit is van belang omdat de klant het laatste document maar niet aanleverde en ik hier meerdere keren om moest vragen. Hierdoor gingen we over de geldigheid van de omzetting offerte heen, wat in de situatie van voor de MCD regels geen probleem was aangezien er geen veranderingen in de rente en risico voor de bank was, en het verlopen van de geldigheid van de offerte niet perse tot problemen hoefde te leiden. Echter na de invoering van deze nieuwe regels bleek dat wel een probleem te geven en moest de aanvraag helaas opnieuw.Toegegeven: had ik op moeten letten maar als klant de stukken op tijd had ingediend was er helemaal geen probleem geweest. Ik heb hier echter de verantwoording genomen en de aanvraag opnieuw verzorgd zonder aanvullende kosten te rekenen waarmee ik mijn afspraak prima na kwam. Daarnaast heb ik voor hem een verzoek wat buiten de standaard omzetting viel ingediend en uitgevoerd gekregen waardoor de wensen van hem zeker gehoord zijn en opgevolgd. Na de omzetting bleek de bank fouten te hebben gemaakt en deze niet goed te hebben doorgevoerd; ik heb toen contact met de bank opgenomen en het bleek een menselijke fout te zijn van de kant van de medewerker van de bank; ook dit is gecorrigeerd en opgelost zonder dat de klant hier schade aan had. Hij heeft hiervoor een excuus brief gekregen en een kleine tegemoetkoming.
Echter nam hij hier geen genoegen mee en bleef zoeken naar iets wat er niet was, namelijk een schade in zijn hypotheek. Ik heb me hierin opgeworpen dit tussen hem en de bank op te lossen en kwam tot de conclusie dat de bank het goed had opgelost. Dit is steeds telefonisch met hem besproken en heb ik alle ter zake doende stukken aan hem overhandigd.
Toen hij echter steeds bozer werd en verwijten bleef stellen die ongegrond waren heb ik de stekker eruit getrokken en het dossier gesloten met de conclusie dat de zaak nu goed was opgelost. Kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat deze beoordeling geschreven is als een wraakactie die echter vol staat van de onjuistheden. ik vindt het erg jammer dat hij zo ontevreden is maar naar mijn mening zoekt hij iets wat er niet is. Ik wil hem dan ook niet meer verder bedienen.