F.de Jong | Duurzaam wonen
29-04-2024
Voor mijn zieke vrouw wilden we een verbouwing realiseren voor het geval het minder met haar mocht gaan. Na invullen van alle gegeven een gesprek aangevraagd waarbij we mevr. als adviseur kregen. Binnen nog geen kwartier kregen we al te horen dat de gewenste lening er voor ons niet inzat. Ze deed wel “even haar best” ..om met dezelfde uitslag te komen.Op onze vraag waarom de opgebouwde spaarpot van de oude Opmaat hypotheek niet meegenomen kon worden zoals ons eerder verteld was, was de melding dat de Rabobank deze reserveerde. Deze zou namelijk bij de eventuele verkoop van ons huis gebruikt worden als aflossing van de resterende hypotheek... Met bijna 3 ton aan overwaarde vraag je je toch af…
Lang verhaal kort. Ze achtte de kans uitgesloten dat het elders wel zou lukken. Dit na een gesprek van nog geen 20 minuten. Resumé; elders is het dus wel gelukt tegen nagenoeg dezelfde maandlasten waarbij het spaarpotje gewoon gebruikt kon worden!! Hoezo deskundig en “altijd nog een mogelijkheid zien waar een ander het af laat weten” Na tientallen jaren klant te zijn geweest bij de Rabobank zijn ze er dankzij haar 2 klanten kwijt.