M.D | Hypotheek
23-10-2015
De adviseur had de spullen die ik hem 4 werkdagen van te voren had toegestuurd niet gelezen. Hierdoor was hij niet voorbereid op het gesprek en bleef hierdoor te algemeen. Het bleek voor hem niet mogelijk de gegevens tijdens het gesprek in te zien omdat de computer niet in de gesprekskamer aanwezig was.
Op de monitor toonde de adviseur wat mogelijkheden waarbij eerst de namen van andere klanten groot in beeld te zien waren. Ik vond dat niet gepast.
Reactie van Hypotheekspecialist.nl:
Beste mevrouw,
U bent 1 keer bij ons geweest voor een gratis intake gesprek.
Tijdens een intake gesprek kreeg u inzicht in de stappen die nodig zijn om uw plannen t realiseren en hoe wij u daarbij kunnen adviseren en helpen.
Het uitwerken van cijfers hebben wij daarna overigens wel voor u gedaan, en daar kwam uit dat u dit boekjaar eerst moet afmaken (als zelfstandige ondernemer) en dan volgend jaar waarschijnlijk de hypotheek rond kunt krijgen.
De software in de spreekkamer is van 'adviesbox' en bevat geen echte klantnamen. U hebt u daarin vergist. De echte adviezen worden op een ander systeem uitgewerkt van "myview' en via hdn op andere computers uitgewerkt. U zet veronderstellingen op internet die niet onderbouwd zijn, en u weet dat ik uw naam ook niet heb ingevoerd in dit systeem.
Wij hebben u overigens volledig gratis en uitgebreid geholpen, en dan is deze review voor ons enigszins teleurstellend. Wij hadden dit liever direct met u gecommuniceerd. Het komt vaker voor dat potentiƫle klanten denken dat het adviestraject volledig gratis is. Met de huidige wetgeving is de eerste oriƫntatie gratis, en daarna kunt u kiezen uit het betaalde adviestraject en/of bemiddelingstraject.
Wij hopen u volgend jaar weer van dienst te mogen zijn.