Anoniem | Hypotheek
18-04-2024
Wij hebben onze eerste en enige gesprek gehad in februari. Als starter was dit natuurlijk allemaal heel spannend en dachten wij dat dit altijd zo gaat. Achteraf vinden wij dat wij er slecht begeleid zijn in het kopen van onze eerste woning en vinden wij het hele proces erg onpersoonlijk. Alles is via de mail en telefonisch gegaan en wij dachten dat dit hele proces normaal was. Wij zitten nu met een bouwdepot waar wij helemaal niks mee kunnen omdat er namens de Hypotheker gekozen is voor een gedeelte verbouwingskosten en een gedeelte energiebesparing. Hierdoor zijn wij erachter gekomen (omdat dit niet is toegelicht en uitgelegd hoe het werkt en dat er zoveel haken en ogen aan zitten) dat de mensen die er nu in ons huis werken, niet eens kunnen betalen omdat wij niet mogen afwijken van ons ideeën. Deze ideeën moesten wij snel invullen zonder dat er tijd was om offertes aan te vragen en is er ook niet uitgelegd of nagevraagd waar wij rekening mee moeten houden en hebben wij op de gok een paar dingen ingevuld na 1x zien van de woning. Het moest allemaal snel geregeld worden dus wij konden geen grondig onderzoek doen. Nu zitten wij met mega veel stress door erg slechte begeleiding.