JvdS | Hypotheek
11-10-2021
Ik ben uiterst ontevreden over de manier van communiceren en de informatievoorziening door de adviseur. Voordat we tot een bieding op een huis zijn overgegaan is een vrij gedetailleerd voortraject doorlopen. Hierbij leek alles mogelijk en leek doorlooptijd geen enkel issue. Hoe anders was dit toen we tot een definitieve koopovereenkomst kwamen. Vanwege vakantie voor de zekerheid en in overleg met de adviseur nog 2 weken extra opgenomen tbv. financieringsvoorbehoud. Uiteindelijk heeft het ruim 10 weken geduurd voordat er een bindende offerte lag die ook nog eens minder goed was dan initieel ingeschat. De schuld hiervan wordt door hem geheel bij de geldverstrekker gelegd, maar dit is niet terecht. Aangeleverde informatie werd laat verwerkt; antwoord op vragen zijn nog steeds niet gegeven. Het voelde verre van prettig en zelfs zo onzeker dat ik een alternatief traject zelf heb opgestart. Uiteindelijk was hier binnen 4 weken een bindende offerte met betere voorwaarden, lagere rente en een hoger te lenen bedrag. Ongetwijfeld zal ons traject een uitzondering zijn. Hij heeft volgens mij voldoende kennis van de materie. Maar hij heeft bij ons onnodig voor slapeloze nachten gezorgd.